Azt mindenki tudja, hogy 66 év után, 2012. február 3-án leállt, csődbe ment, megszűnt létezni a Malév, a Magyar Nemzeti Légitársaságunk, a “MA”gyar “LÉ”giközlekedési “V”állalat.
Sokan csak ennyit tudnak, vagyis a tényeket. Mások pedig teljesen rosszul tudják az okát, ami miatt erre a sorsa jutott a légitársaságunk. Nem, nem a Fidesz kormány tette tönkre, nem Orbán Viktor miniszterelnökünk. Nem is más európai légitársaságok tették ezt. Nem is volt itt semmilyen megtervezett, célirányos kivégzés a légitársaságunknak!
Hogy ki tette tönkre pontosan a Malévot? Váradi József, a Wizz Air fapados, magyar légitársaság vezérigazgatója! Mi az igazi ok? Elmondom.
Váradi József rövid ideig a Malév vezérigazgatója volt. Jól kitanulta a szakmát ez a sikeres üzletember, majd a 2003-ban létrejövő Wizz Air légitársaságnak lett a vezérigazgatója. Már 2010-ben Váradi kezdeményezte a Malév elleni eljárást, de ő volt az aki szólt az EU-nak, hogy jogszerűtlenül kapott a Malév állami támogatást, így az Európai Bíróság ítélete pedig az volt, h ezt a támogatást vissza kell fizetni. Az amúgy is csődközeli helyzetben lévő légitársaságnak konkrétan ezzel ki is hirdették a halálát. Február 3-án, pénteken leállt a Malév, a lízingelt gépek visszarepültek a lízing céghez, és megszűnt létezni. Már aznap, amikor csődbe ment a Malév, Váradi bejelentette, hogy a Wizz Air 66 százalékkal bővíti kapacitásait Budapestről, az utasok száma 50 százalékkal bővül, a jelenlegi 3 helyett 5 repülőgéppel közlekednek, a tavalyi 1,4 millió után 2 milliós magyarországi utasszámmal számolnak és új célállomásokra indulnak. Továbbá igényt tartanának a Malév leállása miatt felszabaduló, bilaterális (az EU-n kívüli) repülési jogokra. Az persze a duma, hogy a Wizz Air nem kíván a Malév helyére lépni, nem akar a Malév helyett nemzeti légitársaság lenni, de gyakorlatilag mégis ezt teszik! A Malév volt vezérigazgatója csak azért tette tönkre a Malévot, hogy a saját légitársasága még több profitot termeljen! Mi ez, ha nem kapitalizmus?!
Azóta olyan hír jelent meg, hogy a Ryanair - szintén - fapados légitársaság feljelenti a Wizz Air-t az Európai Bizottságnál, mert a Wizz Air valódi tulajdonosa unión kívüli állampolgár, így megszegi az uniós szabályokat, miszerint az unión belül az európainak minősülő légitársaságok szabadon repülhetnek bármely repülőtérre. Vagyis a Wizz Air jogosulatlanul használja ki ezt az uniós szabályt. Persze a Wizz Air tagad mindent, de a Ryanair szerint a Wizz Air tulajdonosi piramisának csúcsán Stuart Blackburn áll Máltáról.
Mondhatom, igazán egy "szimpatikus" légitársaság, élén Váradi Józseffel!
További képek:
képek forrása: szeretlekmagyarorszag.hu